Гальмівні колодки та диски — це витратні матеріали, які безпосередньо впливають на вашу безпеку. Їх заміна — не лише технічна операція, а й профілактика можливих проблем у майбутньому.
Колодки змінюють нечасто (20–40 тис. км пробігу), а за цей час супорти та направляючі можуть втратити рухливість.
Сьогодні може здаватися, що «все змащене», але вже через кілька тисяч кілометрів супорт може заклинити.
Обов’язкові етапи під час заміни колодок
- Переставити антискрипні пластини зі старих колодок на нові.
- Очистити посадочні місця металевою щіткою та обробити очищувачем.
- Повністю очистити та знежирити направляючі пальці супорта і їх гнізда, висушити.
- Змастити направляючі пальці та їхні пильовики спеціальним мастилом.
- Змастити контактні поверхні супорта, тильні сторони колодок і антискрипні пластини.
- Перед затягуванням болтів обробити різьбу мідною пастою, алюмінієвим спреєм або спецмастилом.
Додаткові поради
- Перевірка дисків: якщо вони мають сильний знос чи пошкодження — замініть разом із колодками.
- Рівень гальмівної рідини: після заміни перевірте та за потреби долийте.
- Контроль роботи: після монтажу кілька разів натисніть на педаль гальма, щоб колодки стали на місце.
- Супорти: вимагайте від СТО очищення й змащення направляючих.
Рекомендація
Просіть майстра перевіряти стан пильників поршнів супорта. Якщо вони пошкоджені — всередину потрапить волога й бруд, що швидко виведе супорт з ладу.
Вимагайте перевірку відсотка вологи в гальмівній рідині. Надмірна волога знижує температуру кипіння і може призвести до відмови гальм.
Чому це важливо
Правильна заміна гальмівних колодок і дисків із повним обслуговуванням супортів та контролем рідини — це гарантія:
- вашої безпеки на дорозі,
- довговічності гальмівної системи,
- економії на дорогому ремонті.